Publicado en: HÀBITATS URBANS por Adrià Gelabert Bautista. Texto original
Aquest més de gener s'han de posar en marxa les dues primeres línies de bus de la nova xarxa d'autobusos "express de Barcelona". La xarxa de RETBUS -que així s'anomena- es tracta d’un nou concepte de gestió del transport públic que intenta assimilar-se a la gestió del metro, és a dir, maximitzant la velocitat de circulació i facilitant el transbordament entre línies, alhora que simplificant la comprensió de la xarxa per part de l’usuari. En part s'inspira en l'exitós sistema de transport de la ciutat brasilera de Curitiba.Quan la xarxa estigui plenament implatada tindrà un total de 11 línies ortogonals (5 direcció Llobregat – Besòs; 6 Mar – Muntanya), amb bifurcacions als extrems per augmentar la cobertura territorial. A més de facilitar moltíssim la interpretació i utilització de la xarxa per part dels usuaris (amb un màxim d'un transbord es pot arribar a qualsevol punt de la ciutat), cal destacar que els nous busos tendran una freqüència de pas de només 3 minuts i que en el centre les parades estaran separades entre elles uns 450 metres.
Les dues línies que concretament es posaran en marxa al gener són una línia mar - muntanya, la que enllaça Via Augusta amb Plaça Espanya, i una altra línia Llobregat - Besòs, la que enllaça la Zona Universitària amb Fabra i Puig, per la Ronda del Mig. La resta de línies s'aniran implantant progressivament fins al 2018.
Trobareu més informació sobre el projecte RETBUS i la seva història a la Xarxa MOBAL.
Puedes leer y comentar el artículo completo en HÀBITATS URBANS